vacation checklist: muzium dalam air cancun

Sunday, January 29, 2012

assalamualaikum


Kat dunia ni ada banyak gilaa tempat yang ossem. Unik sama ada dari segi cara hidup, budaya, kecantikan semula jadi ataupun artificial. 7 wonders of the world dah memang semestinya termasuk dalam list tempat yang aku nak pergi and the list just keeps on growing. Sambil-sambil usha 9gag terjumpa post pasal  MUSA (Museo Subacuático de Arte) ni. Terus google it dan, OH MAN OSSEM LA WEH! haha

Dekat mexico, ade tempat nama cancun ataupun lebih dikenali sebagai maxican caribbean. Kat situ la terletaknya muzium ni. Artis, Jason Decaires Taylor ni pengukir yang berjiwa hijau. Disebabkan banyak coral telah rosak disebabkan ribut, dia bergabung kuasa dengan pihak kerajaan untuk buat projek muzium dalam air ni. 


Letak banyak-banyak patung yang mesra alam kat laut diorang supaya coral ade tempat untuk tumbuh. Ini sangat ossem sebab.....dah la bagus untuk hidupan laut, cun pulak kot! Plus permandangan akan sentiasa berubah-berubah. Bila coral dah mula hidup dengan gembiranya, permandangan muzium ini akan bertambah ossem dan mengujakan. ewahhh~ Kebanyakan patung yang diukir ni adalah penduduk setempat which makes it more ossem, kan? :)

Enjoy the pictures bebeh!










 *ps: however, they are kinda creepy.

You Might Also Like

0 ♪♬♪♪♬ Comments

Tell me what you think about this post