salah crowd

Wednesday, October 05, 2011

assalamualaikum

Tumblr_lsj3fbqh1p1qbgwwgo1_500_large
Feels like years since i spent some time writing here.

Salah crowd. Dalam konteks ape yang aku maksudkan salah crowd? Well, banyak actually. Setiap kali kita nak buat sesuatu program ataupun ada sesuatu ideologi baru yang kita cuba ketengahkan ataupun ada sesuatu ketidak puas hatian yang cuba diluahkan dalam usaha untuk mendapat perhatian pihak-pihak tertentu, perlulah ada medium yang tepat dan crowd yang betul. Supaya, apa yang kita cuba sampaikan, luahkan or adukan mendapat respon dan perlaksaan yang kita mahukan. Ye dak?

Lepas habis tulis perenggan atas, aku dengan semangatnya baca balik segala perkataan yang aku tulis. Dan dengan jayanya, aku telah merisaukan diri aku sendiri dengan menjadi terlalu serius secara tiba-tiba pada keheningan malam yang dingin ini. Sem ni, aku amek kelas therory of structure. Dan leturer aku, Dr Airil ada cara yang amat unik dalam teknik pengajaran, which, aku rasa telah memberi impak besar terhadap gaya penulisan aku sekarang. 

Theory of structure.
Biasanya masuk kelas lect akan start introduce diri sikit, then bincang pasal subjek bla3. Tapi Dr Airil mulakan kelas pertama di semester yang baru ni dengan ponteng kelas. "Korang pun suka aku tak datang kan?" -Dr Airil 2011. Second kelas untuk minggu tu pulak dia datang lewat sejam, masuk kelas dengan secawan air kat tangan SAHAJA dan dengan coolnya membuat statement. "Sory la, aku tak dapat bangun pagi tadi." dan mula mengajar falsafah-falsafah dengan menggunakan perkataan-perkataan bombastik such as IMFERIORITY COMPLEX. Whatthehello lah inferiority complex is? Satu kelas taktau, which suprises him very much, which suprises us very much too.

Ideologi.

Tumblr_lqtlkojpu41qk4zpko1_500_large

Menjadi lebih bijak dari generasi sendiri can be a hard thing to deal with. Dont you think? Tapi tak include aku lah. Dem. Dan bila beberapa orang dewasa decide untuk jadi patriotik dengan menyampaikan ideologi baru tentang harga diri bangsa, kita, generasi selepasnya akan jadi bahan experiment. Memang sangat haruslah untuk kita, "pembela negara" untuk mengalami pesta anjakan paradigma beramai-ramai untuk masa hadapan. Namun yang demikian, PERUBAHAN can be an impossible thing to do bila "pembela negara" masih terkongkong dengan fahaman kebelakang generasi yang masih lagi menjadi pengetua dalam hidup kita. 

Oke, aku tau cubaan aku untuk guna words bombastik dalam perenggan atas ni sangat gagal. Next kelas structure aku try salin perkataan-perkataan alien yang dia guna. *kenyit-kenyit mata*

saling hormat-menghormati.

Tak semua remaja (tingkatan 4 ke atas, 25 kebawah?) adalah kurang hajar. Infact, aku rasa most of us cuma cakap kasar dengan member je. Dengan lecturer, parents, keluarga dan orang yang lebih tua, mostly semua orang yang aku kenal masih bercakap sopan dan masih tunduk setiap kali melintas depan orang yang lebih tua, including strangers kat kedai makan dan sebagainya. Tapi, mungkin sebab duduk dalam universiti semua benda tu tak jadi. Budak-budak u kan ade jati diri yang tinggi. haha 

However, sedang semua orang dewasa sibuk mewar-warkan kekurang hajaran kita, they themselves jarang sekali memberi contoh yang baik, terutama yang bekerja di kaunter. It took them 20 minutes to say " Nak ape? Baca tak notis betul-betul? Pergi baca dulu. " dekat pejabat fakulti, took 3 days to say "Baca tak ketas pink kat situ?" which says; segala urusan sticker kenderaan .......... pejabat lalu lintas sahaja. 3 hari ulang-alik tempat yang salah sebab 3 orang yang bertugas kat kaunter pondok pengawal hanya tahu cakap "Kaunter tutup harini." without asking anything in before. Kaunter HAL EHWAL MAHASISWA? Well, worst or the worst. Fakta.

So much for kempen Hormat-menghormati.

The aku-kena-nasihat-semua-perempuan-pasal-semua-benda kinda of guys.


Since The-other-khairul jadi femes sebab gaya penulisan blog yang suka perli perempuan, now semua lelaki nak buat macam tu but wayyyyy less entertaining. Its official, baca blog lelaki yang ada terlalu banyak entry "atas nama menasihati dan membetulkan perkara yang salah, atas nama dakwah etc. kaum hawa" adalah sangat membosankan dan annyoing. Tambah-tambah pulak ada 5 6 7 8 lelaki yang tulis pasal benda yang sama. Cmon, be more creative would you? I thought you won the war of the sexes? 

Aku selalu terbaca luahan perasaan lelaki yang nampaknya sangat tak suka certain group of women who do certain kind of things and wear certain kind of clothes. .Dan nampak gayanya ramai lelaki lain yang support jugak. Terlalu banyak yang perlu di ubah perempuan ni, truth. Tapi, bila kita bukak FB perempuan(s) yang ade banyak gila ciri-ciri yang diorang tak suka tu, kita boleh tengok among thousand friends on FB yang diorang ada, hundreds of them are guy. Dan juga beberapa banyak komen or wallpost berunsur flirting. And it seems that ramai lelaki fb-chat diorang hanya lepas beberapa saat diorang online dengan msg "hai. .nice dp." so on and so on. .

*While manifesting that you hate everything that we do, you, however still manage to be interested in everything that we does, every profile picture we change, every pictures tag. 


Sedang kami, the ordinary girl are labelled as hypocrite by you guys, the not-so-ordinary girl (artis, model) are like goddess in your heart. Now now, siapa yang hipokrit tadi?

You talk so much bout so many things about us, yet, you fail to take a glimpse of your own reflection. If now you are gonna say "Aku tak buat camtu pun. Lelaki lain je." So why not think the same way about us too? If there is too much wrong that you hate, if we annoy you too much that you cant help but to criticise every single bit, what if you and your friends start debating about it among yourselves first. And then all of you can say what all of you think to us. 

So we wont be CONFUSE about what you guys really want.


Adiosa!

You Might Also Like

5 ♪♬♪♪♬ Comments

  1. uuuuuuu.
    aku suke part pejabat! haha

    ReplyDelete
  2. sebab quotation dari kauu. .mwahaha

    ReplyDelete
  3. giler. asal aku tersengih sesorang bila baca entry ni. kehkeh damn right!

    ReplyDelete
  4. ingatkan salah crowd utk lompat td..hehe

    ReplyDelete
  5. idati : haha. .lompat ape lah pulak kan...

    ReplyDelete

Tell me what you think about this post