applications

Friday, April 12, 2013


♥ assalamualaikum 



Hey, happy friday. Rasa macam baru je balik cuti mid sem, tapi dah jumaat dah. Orang bekerja memang suka la jumaat sebab esok sabtu, sabtu cuti yay! masa aku sekolah, hari jumaat la paling heaven sekali, well sekarang pun..hehe Tapi disebabkan aku nak balik UTM lusa, so, haih..rasa sedih pulak. Sobsobs T.T


I did almost nothing this holiday. Haha..I mean, aku tak keluar hangout ke apa ke, aku just stay indoor. Paling jauh pun aku pergi rawang, tu pun sebab nak ambil Sara kat rumah dia. Culik sehari. hehe..other than that, duduk rumah je. Kata cuti, haruslah bercuti.hihi




my 1 week holiday motto





I bought an ipad few weeks back. Actually aku pinjam duit parents, kononnya dah kerja nanti ganti balik. So tak dikira aku yang beli lagi la sebenarnya. huhu..Aku 'beli' sebab ntah la, aku rasa macam ipad tu sangat convenience sebab aku tak suka bawak lappy merata. So kalau aku ada kerja yang nak di edit, aku just edit kat situ. Tapi tapi, aku tak beli ipad pun actually, aku beli ipad mini.


Aku suka saiz dia sebab selesa nak bawak mana-mana.Selama ni aku skeptikel sikit pasal Apple products, yelah, macam banyak jugak orang kata apple ni mahal je tapi technology dia biasa-biasa je (mostly 9gaggers). Tapi lepas pakai, aku rasa, NO. Apple cool lah. Apps dia pun best. Worth it :) Tapi kalau nak compare dengan nokia lumia aku tu, ipad ni lebih fragile. Henpon aku jatuh katil berapa kali tah, still orait lagi. Yeahh..macam tula Nokia. Gagah dan perkasa yaw. Cuba kalau barang apple jatuh sikit, perh. Sakit jantung kot. huhu


Anyway, dah lari niat. Aku sebenarnya nak cerita pasal app fav aku. Which is for now, Sketchbookx. Mula-mla aku lebih suka Paper, tapi kalau nak brush yang lebih best aku kena beli kat store. Kedekod sugguh. Sketchbookx tak, brush yang dia provide (free) lebih banyak. Tapi sebenarnya Paper lebih best cuma tula, tak dapat nak enjoy kebest-an-nya sebab kena bayar. Sedih..













Aku banyak spend masa main game je kat ipad ni, haha. Tapi lepas adik aku lukis pokok (gambar atas) aku rasa macam, eh macam best je kan. Eceh, tengok orang buat baru semangat nak buat jugak. hihi..So lepas tu aku pun selalu la try sketch sikit.  


Tapi aku tak sketch from raw, maksudnya aku sketch atas gambar. Kira macam tekaplah, tapi tekap tak pakai kertas.Ahha Gambar 2nd tu sebenarnya aku nak lukis gambar sara, tapi bila siap tak nampak macam baby langsung kan? haha..Gasak lah. Gambar 2nd dengan last tu aku combine dua apps. Kalau pakai app tu je tak dapat hasil macam tu.





Phoster





Phoster, [link] basically provide template poster untuk kita edit. Boleh letak background sendri, tambah wording, edit color dan efek. Aku suka sebab template dia simple dan nice. Kebanyakannya minimal tapi minimal lah best sebab tak serabut kn? ahha..Lepas aku dah siap sketch aku edit pulak dekat phoster. Maka terjadilah begitu. hee


Tu je lah yang aku nak share harini. Vahvahh..editor's pick gitu. kihkihkih
That is all. thank you :)





You Might Also Like

0 ♪♬♪♪♬ Comments

Tell me what you think about this post